IPadien lasivahinkojen korjaus ei kuulu Servicedeskille. Niistä ei koskaan tehdä huoltopyyntöjä, vaan yksikkö hoitaa itse lasin korjauttamisen sopimustoimittajalla, jotka ovat iTapsa ja Digiaura.
Laite toimitetaan huoltopisteeseen korjattavaksi tai tilataan laitteelle nouto- ja palautuspalvelun (lisämaksu). Ostotilaukseen tarvittava diaarinumero: 12996-2022
Normaalisti huoltaja täyttää koululle ilmoituslomakkeen, jonka mallipohjan saa täältä.
Mikäli tapaus selvityksen perusteella on sellainen, että kodin katsotaan olevan korvausvelvollinen, koulu korjauttaa ja huoltaja korvaa vahingon. Tai vaihtoehtoiesti huoltaja voi halutessaan itse korjauttaa laitteen sopimustoimittajalla (alennus myönnetään). Ks. tarkemmin alla olevasta erillisohjeesta.
Tarkemmat ohjeet kouluille (Kirjaudu tarvittaessa etunimi.sukunimi@edu.turku.fi)
- Rikkoutuneet ja kadonneet oppilaslaitteet
- iPad-lasien korjaukset ja korjaushinnat
- iTapsan ohje koskien noutopalvelua
Mikäli laitteen runko on vääntynyt, lasia ei pysty korjaamaan (korjaus ei kestä). Huoltoliike tarkistaa tämän asioinnin yhteydessä, mutta selkeästi vääntyneet voi havaita jo koululla.
Mikäli huollossa todetaan, että laite on hajonnut normaalia lasivikaa laajemmin, korjaaminen ei välttämättä kannata.