Ongelma: Opiskelija kuuluu ohjelmiston käyttäjiin (lisenssi olemassa), mutta kirjautuminen edu.turku.fi-tilillä ei onnistu.

Varmista, että opiskelija on asentanut oikean version ohjelmistosta. Oikea versio on TI-Nspire CX CAS Opiskelijan ohjelmisto versio 6.2 tai 6.0 (sininen kuvake).

Vääriä versioita ovat versiot 5.x sekä 6.0 CX (ilman CAS) (punainen kuvake). Poista väärä versio koneelta ja asenna oikea.

Ongelma: Ohjelma asentuu, mutta se ei päästä kirjautumaan. Ohjelma jää jumiin kohtaan ”Jatka kirjautumalla tilillesi. > Käynnistä kirjautuminen”.

Tietokoneelta puuttuu määritys oletusselaimesta tai se pitää korjata. Valitse tietokoneelle oletusselain. Asetukset > Sovellukset > Oletussovellukset > Valitse esim. Microsoft Edge > ”Aseta oletukseksi.”

Toinen mahdollisuus on, että selainikkuna voi olla jossain piilossa. Varmin tapa sulkea kaikki selainikkunat on käynnistää tietokone uudelleen.

Ongelma: Opiskelijalle on myönnetty lisenssi, mutta ohjelmisto ei toimi. Virheilmoitus ”ET199: TI_StorageError”.

Toimivaksi tunnistettuja ratkaisumahdollisuuksia alla. Kokeile yksi kerrallaan auttaako ongelmaan vai ei.

  • Klikkaa kuvaketta hiiren oikealla napilla > ”Suorita järjestelmänvalvojana”. Tätä ei normaalisti tehdä, vain ongelmatapauksissa.
  • Varsinkin jos opiskelijan nimessä on ääkkösiä, varmista, että Windowsia ei ole jätetty pelkästään englanninkieliseksi vaan siihen on käyttöönotto-ohjeen mukaisesti asennettu suomen tai/ja ruotsin kielipaketti. Tällä on vaikutusta tiedostokansioiden nimeämiseen ja ääkkösten käyttäytymiseen.
  • Poista ohjelmiston asennus (Asetukset > Asennetut sovellukset > Poista asennus) ja asenna uudelleen.

Ohjelmiston käyttöönotto: ks. erillinen ohje

TI-Nspire-laskinohjelmisto – ratkaisuja ongelmiin