Ongelma: Opiskelijalle on myönnetty lisenssi, mutta ohjelmisto ei toimi. Virheilmoitus ”ET199: TI_StorageError”.
Toimivaksi tunnistettuja ratkaisumahdollisuuksia alla. Kokeile yksi kerrallaan auttaako ongelmaan vai ei.
- Klikkaa kuvaketta hiiren oikealla napilla > ”Suorita järjestelmänvalvojana”. Tätä ei normaalisti tehdä, vain ongelmatapauksissa.
- Varsinkin jos opiskelijan nimessä on ääkkösiä, varmista, että Windowsia ei ole jätetty pelkästään englanninkieliseksi vaan siihen on käyttöönotto-ohjeen mukaisesti asennettu suomen tai/ja ruotsin kielipaketti. Tällä on vaikutusta tiedostokansioiden nimeämiseen ja ääkkösten käyttäytymiseen.
- Poista ohjelmiston asennus (Asetukset > Asennetut sovellukset > Poista asennus) ja asenna uudelleen.
Ohjelmiston käyttöönotto: ks. erillinen ohje
Ongelma: Opiskelijalle on myönnetty lisenssi, mutta kirjautuminen edu.turku.fi-tilillä ei onnistu.
Varmista, että opiskelija on asentanut oikean version ohjelmistosta. Oikea versio on TI-Nspire CX CAS Opiskelijan ohjelmisto versio 6.0 (sininen kuvake). Vääriä versioita ovat versiot 5.x sekä 6.0 CX (ilman CAS) (punainen kuvake). Poista väärä versio koneelta ja asenna oikea.
TI-Nspire-laskinohjelmisto – ratkaisuja ongelmiin