Lukiolaislaitteen resetointia voi kokeilla tilanteessa, jolloin opiskelijan laite käynnistyy, mutta toimii epävakaasti. Resetointi tyhjentää laitteen, joten tiedostot on syytä ottaa talteen ensin.
Huom! Resetointia voi käyttää tilanteessa, jossa laite palaa saman käyttäjän käyttöön.
Mikäli laite on siirtymässä jonkun toisen käyttöön, resetointi ei riitä, vaan laitteelle tehdään uudelleenasennuspyyntö Servicedesk-portaalin lomakkeella ”SITO Huoltokutsu” > ”Lukiolaisen kannettava”.
- Käynnistä Company Portal (Yritysportaali). Se löytyy esim. kirjoittamalla ohjelman nimi alapalkin hakukenttään.
2. Valitse Devices (Laitteet) ja klikkaa käytössä olevan laitteen kuvaketta.
3. Valitse Actions (Toiminnot) > Reset
4. Kuittaa vahvistukseen ”Reset”. Resetointi alkaa.
5. Ota laite uudelleen käyttöön kuten uusi laite.
Mikäli resetoinnilla ei ollut toivottua vaikutusta, laitteesta tehdään huoltopyyntö Servicedesk-portaalin lomakkeella ”SITO Huoltokutsu” > ”Lukiolaisen kannettava”.