Jos kyseessä on oppilaan kadottama tai rikkoma laturi/johto:

Huoltaja ja oppilas täyttävät lomakkeen ”Ilmoitus oppilaan henkilökohtaisen päätelaitteen katoamisesta tai vahingoittumisesta” ja palauttavat koululle. Lomake löytyy suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi täältä. Lomake täytetään myös, jos pelkkä laturi on kadonnut. Koulu arvioi, onko tapahtuma sellainen, että kodilla katsotaan olevan vahingonkorvausvelvollisuus.

Tarkempi ohje kouluille (Paina painiketta ”Kirjaudu OPAS-tunnuksella”)

Jos kyse on teknisestä viasta:

Jos kyse on normaalista kulumisesta ja koulun piikkiin jäävästä menosta, em. lomaketta ei tarvitse täyttää.

Jos kyse on takuunalaisesta (1 v) viasta,  tee huoltopyyntö Servicedesk-portaalin painikkeella ”SITO Huoltopyyntö”. Mainitse, että kyse on pelkästä laturista, jossa on takuuta jäljellä.

Tilaaminen

Oppilaslaitteiden laturit tilataan SAP-tilausjärjestelmästä.

Tuoteluettelosta löytyvät seuraavat tuotteet:

iPadille

iPad (7th gen, mallinumero A2197) tai sitä vanhemmat:

  • iPad laturi USB-A 12W (MGN03ZM/A)
  • iPad Lightning kaapeli  USB-A 1 m alkuperäinen  (MXLY2ZM/A)
  • iPad Lightning kaapeli USB-A 1 m tarvike (78-52526)

Uusin iPad (8th gen, mallinumero A2270):

  • iPad laturi USB-C 20W (MHJE3ZM/A)
  • iPad Lightning-kaapeli USB-C 1m alkuperäinen (MX0K2ZM/A)
  • iPad Lightning-kaapeli USB-C 1m tarvike (78-52554)

Henkilökohtaisille oppilaspädeille lähtökohtaisesti hankitaan aina alkuperäinen johto. Esimerkiksi opettajan laitteelle tai latauskaappiin voi tilata alkuperäisen sijasta edullisemman tarvikejohdon.

Tietoa Applen virtalähteistä

oppilasläppärille

  • HP-kannettavan laturi (Perusopetus) (H6Y88AA##ABB) – Huom! 05/2021 älä tilaa enää uusia. Ota yhteys Jouni Paakkiseen.
  • Dell kannettavan laturi (Perusopetus) (450-18168-TURKU)
Oppilaslaitteen laturi on kadonnut tai rikki
Merkitty: