Jos kyseessä on oppilaan kadottama tai rikkoma laturi/johto:

Huoltaja ja oppilas täyttävät lomakkeen ”Ilmoitus oppilaan henkilökohtaisen päätelaitteen katoamisesta tai vahingoittumisesta” ja palauttavat koululle. Lomake löytyy suomeksi ja ruotsiksi täältä. Lomake täytetään myös, jos pelkkä laturi on kadonnut. Koulu arvioi, onko tapahtuma sellainen, että kodilla katsotaan olevan vahingonkorvausvelvollisuus.

Tarkempi ohje kouluille (kirjaudu OPAS-tunnuksella)

Jos kyse on teknisestä viasta:

Jos kyse on normaalista kulumisesta ja koulun piikkiin jäävästä menosta, em. lomaketta ei tarvitse täyttää.

Jos kyse on takuunalaisesta (1 v) viasta,  tee huoltopyyntö Servicedesk-portaalin painikkeella ”SITO Huoltopyyntö”. Mainitse, että kyse on pelkästä laturista, jossa on takuuta jäljellä.

Tilaaminen

Oppilaslaitteiden laturit tilataan SAP-tilausjärjestelmästä.

Tuoteluettelosta löytyvät seuraavat tuotteet:

iPadille

  • iPad laturi (MD836ZM)
  • iPad Lightning kaapeli 1 m alkuperäinen  (MD818ZM)
  • iPad Lightning kaapeli 1 m tarvike (ACC96101EU)

Henkilökohtaisille oppilaspädeille lähtökohtaisesti hankitaan aina alkuperäinen johto. Esimerkiksi opettajan laitteelle voi tilata alkuperäisen tai edullisemman tarvikejohdon, tai kenties sellaiselle yhteiskäyttöiselle oppilaslaitteelle, jota ladataan latauspaikassa tms.

oppilasläppärille

  • Kannettavan laturi (Perusopetus) (H6Y88AA)

 

Oppilaslaitteen laturi on kadonnut tai rikki
Merkitty: