Kyseessä on tekninen vika

Laite ei esim. käynnisty tai toiminnassa on puutteita.

Mikäli laite käynnistyy, mutta toiminta on epävakaata, Yritysportaalin kautta tehtävää palauttamista voi kokeilla 7. lk Acerin ja lukiolaislaitteen kohdalla.

Mikäli teknistä ongelmaa ei saada ratkaistua koulussa mm. tällä sivustolla olevien ohjeiden avulla, laitteesta tehdään huoltopyyntö Servicedesk-portaalin painikkeella ”SITO Huoltokutsu”.

Laitteen mukana pitää aina lähteä myös sen laturi johtoineen. Jos laturi jostain syystä puuttuu, koulu tilaa sellaisen SAPista.

Ks. poikkeukset tämän sivun lopussa.

Kyseessä on fyysinen vika 

Laite on esim. pudonnut ja hajonnut, liittimiä on vääntynyt tai näppäimistöstä puuttuu osia tai muu vastaava vika. Tai laturi/latausjohto on rikki tavalla, joka ei ole normaalia kulumista.

Tärkeää: Huoltaja ja oppilas/opiskelija täyttävät lomakkeen ”Ilmoitus laitteen katoamisesta tai rikkoontumisesta” ja palauttavat koululle. Lomake löytyy suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi täältä.

Koulu arvioi, onko tapahtuma luonteeltaan sellainen, että kodilla katsotaan olevan vahingonkorvausvelvollisuus.
Tarkempi ohje kouluille (Kirjaudu tarvittaessa etunimi.sukunimi@edu.turku.fi)

Laitteesta tehdään huoltopyyntö painikkeella ”SITO Huoltokutsu”.  Koululle tuodaan korvaava laite.

Poikkeukset:

Oppilaan/opiskelijan henkilökohtainen päätelaite on rikki